DPF FAP eemaldus
 TUNING        DPF/EGR OFF       AdBlue OFF         HINNAD         KONTAKT        UUDISED       File-Service
Chip Tuning
DPF/FAP ohjelmoinnit
EGR ohjelmoinnit
AdBlue ohjelmoinnit
DSG ohjelmoinnit
V-max ohjelmoinnit
Ajonesto ohjelmoinnit
Alpha-N/ MAF ohjelmoinnit
Lambda / O2 / Cat ohjelmoinnit
Stage2, Stage3 ohjelmoinnit
DTC poisto ohjelmoinnit
Start/Stop ohjelmoinnit
Swirl Flaps ohjelmoinnit
Custom ohjelmoinnit




                  
*****************************************************************************************
!!!ETTEVAATUST!!!!

Paljud ettevõtted kui ka eraisikud pakuvad väga odavat teenust DPF /tahmafiltri välja programmeerimisel.
Kasutakse tundmatu päritoluga eBayst ostetud faile või piraat VOLTA või EcuSafe programme.
Kui vähegi hoolid oma autost, ära kunagi lase oma autole programmeerimist/eemaldust teha eriti veel nende programmidega.
Antud programmid kustutavad auto ajust tihtipeale ainult veakoodid ja ainult osade isepõletus protsesside algebrad, osadel autodel ei tööta enam püsikiirusehoidja, auto jääb tihtipeale tossama, kui mitte kohe, siis mõne saja km pärast algab jälle nö varjatud isepõletus protsess, kütus satub karterisse ja õli ei määri enam ja mootor võib halvimal juhul "kokkujoosta".
Lisaks sellele kustutavad need programmid ära palju muid veakoode ja auto ei näita diagnostikas enam näiteks pihusti, õhulugeja, kütuserõhu vm vigu...
Sellise auto tulevane parandamine võib osutuda väga keeruliseks...
Meie pakume üldjuhul ainult manuaalset ehk „one bit solution“ lahendust ehk dpf funktsiooni täielikku välja lülitust ilma üleliigsete veakoodide kustutamisega!

*****************************************************************************************


DPF - Diesel Particulate Filter  või FAP - filtre à particules

on eesti keeles diisli tahmaosakeste filter. See on osa auto heitgaaside süsteemist, mis puhastab heitgaasid nõutavale EURO normidele. Kui katalüsaator puhastab heitgaase keemiliselt, siis tahmafilter püüab ja hoiab eneses diisli tahmaosakesi seni kuni mootori aju poolt tuleb käsklus tahmafilter kogutud osakestest tühjaks põletada.


Kuidas DPF töötab?

Lisaks kahjulike heitgaaside tavapärasele katlalüütilisele neutraliseerimisele kogub DPF enesesse diisli põlemata tahmaosakesi kuni ettemääratud tasemeni. Ületades ettemääratud taseme, hakkab DPF end tühjaks põletama (DPF regeneration). Selle protseduuri ajal tõstetakse heitgaaside temperatuuri tahmafiltri sees 500-600 C-ni selleks, et kogutud tahmaosakesed täielikult, keskkonda kahjustamata ära põleks.

Milleks meile DPF?

Selleks, et diislimootoriga autode heitgaaside puhtusaste vastaks EU sätestatud normatiividele on vajalik leida pidevalt uusi meetodeid sisepõlemismootorite heitgaaside puhastamiseks. DPF on välja arendatud, et vähendada atmosfääri paisatavat musta suitsu ja tahmaosakeste hulka tagades nii puhtama keskkonna.

DPF mõju kütusekulule.

Tahmafilter kui filter kujutab endast takistust heitgaaside voolule. Olgugi, et tootjad on oma katsetustega filtri voolutakistuse võimalikult väikseks viinud, omab ta siiski küllaltki suurt takistust eriti kui arvestada, et väljalaske süsteemis on lisaks tahmafiltrile ka katalüsaator. Fakt on see, et igasugune mootori tööd ülemäära takistav tegur kasvatab mootori kütusekulu. Lisaks suureneb kütusekulu ka DPF-i tühjendamise ajal, sest põletuseks vajalik kõrge temperatuur saavutatakse väljalasketakti ajal lisa kütusekoguse silindrisse pihustamisega.

Kuidas DPF sõitmist mõjutab?

Selleks, et DPF saaks alustada ning tühjaks põletamise edukalt lõpuni viia, peavad heitgaasid saavutama ja hoidma tavalisest kõrgemat temperatuuri. Normaalsel maanteesõidu režiimil, mil mootori töökoormus on suhteliselt suur, on DPF tühjendamine kõige efektiivsem ja probleeme esineda ei tohiks. Küll aga võib probleeme tekkida kui autot kasutatakse enamus ajast linnasõiduks ja lühikeste 10-15 km lõikude läbimiseks. Selle sõiduajaga ei pruugi auto mootor veel oma täit töötemperatuuri saavutada kuna sõit toimub suhteliselt madalal mootori töökoormusel foori alt foorini sõitmisel. See aga tähendab seda, et DPF põletamise protsess ei saa alata või kui algab, siis katkestatakse sest heitgaaside temperatuur ei püsi piisavalt kaua piisavalt kõrgel ning tahmafilter jääb tahmaosakestest tühjaks põletamata. Kui tahmaosakeste osakaal DPF-s saavutab teatud kriitilise taseme hakkab enamik automarkidel armatuuris teatud märgutuluke põlema või vilkuma, mis annab juhile teada et oleks aeg ette võtta u 20 km pikkune maanteesõit mille vältel tahmafilter end tühjaks saaks põletada.

Kui ka peale 30 minuti pikkust maanteesõitu märgutuluke ei kustu, siis tasuks pöörduda margiesinduse poole, et välja selgitada miks põletamise protsess tööle ei hakka. Margiesindus on tõenäoliselt võimeline põletamise protsessi sunniviisiliselt käima panna, et DPF tühjaks põletada.



Millistel põhjustel DPF vahetamist vajab?

DPF vahetamiseks tekib vajadus 2 juhul:
1. DPF üks koostisosa (katalüsaator) on oma eluea ära töötanud ning tahmafiltri tühjaks põletamise protsessi käigus ei tekitata piisavalt kõrget temperatuuri, mille tulemusel puhastust ei viida eduka lõpuni vaid jääbki kestma. Samas koguneb filtrisse järjest rohkem tahma ning lõpuks filter ummistub, auto mootoril kaob jõud ja lõpuks mootor enam ei käivitu sest heitgaasidel pole enam vaba teed välja.
2. DPF tööd jälgiv mõni andur läheb rikki. Enamik automarkide puhul kehtib reegel, et kui DPF elektroonilises süsteemis mõni andureist ei tööta, siis tahmafiltri tühjaks põletamise protsessi alustamise käsk tühistatakse mootori aju poolt. Seega seni kuni viga kõrvaldatud ei ole koguneb tahmaosakesi tahmafiltrisse järjest juurde kuni filter ühel hetkel täis saab ning ära ummistub. DPF elektroonilise süsteemi osad on EGR, heitgaasi esimene temperatuuri andur (u 20-40cm kaugusel plokikaanest), DPF sisene heitgaaside temperatuuri andur, DPF rõhu andur.

Mõlema variandi puhul on lõpptulemus see, et tahmafilter ummistub ning autoga sõita enam ei saa. Auto saab jälle liikuma kui osta uus ja kallis (600…2000 EUR) DPF.

Alternatiivne lahendus on eemaldada (välja lüüa/ augud läbi puurida) tahmafiltri element. Sellise teguviisi järel saab auto taas tööle kuid mootori tuli armatuuril jääb ikka põlema ning mootor üritab järjepidevalt DPF põletusprotsessi algatada, sest mootori aju ei “tea” et tahmafilter eemaldatud on. Siin tulebki appi mootori ajus mootori tööd juhtiva tarkvara muutmine selliseks, et auto “teaks” et enam tal DPF küljes ei ole. Sellega lülitatakse mootori elektroonilisest süsteemist välja ka DPF andurid.

Enne kui otsustate muuta auto tootja poolt homoligeeritud auto kontseptsiooni tahmafiltri eemaldamise näol võtke arvesse, et selle teoga Te aitate kaasa atmosfääri ja keskkonna saastumisele. Enam ei vasta Teie auto heitmenormid EURO 4 /EURO 5 standarditele diisli põlemata osakeste (PM - Particulate Matter) osas. Ülejäänud normatiivid (NOx , HC ja CO) jäävad ikka nõutud normi sisse.



Merkki ECU
Alfa Romeo EDC15 +EDC16 + EDC17 + Marelli MJD
VAG (Audi,VW, Seat, Skoda) EDC16 + EDC17 + Siemens PPD + PCR2.1
BMW EDC16 + EDC17
Chevrolet EDC16 + EDC17 + Delphi+Delco
Chrysler EDC16 + EDC17
Citroen EDC15 +EDC16 + EDC17 + Marelli + Siemens + Delphi 
Dacia EDC17 + Delphi + Siemens
Dodge EDC16 + EDC17
Fiat EDC15 + EDC16 + EDC17 + Marelli  + Delphi + Siemens
Ford EDC16 + EDC17 + Siemens + Delphi + Marelli + Viseton
Honda EDC16 + EDC17
Hyundai EDC16 + EDC17 + Delphi
Infinity EDC16 
Iveco EDC16 + EDC17
Isuzu TRANSTORN
Jaguar EDC17 + Siemens
Jeep EDC16 + EDC17 + Delphi
John Deere PHOENIX Lxx
Kia EDC16 + EDC17 + Delphi
Lancia EDC17 + Marelli
Land Rover EDC16 + EDC17 + Siemens
LDV EDC16
Lexus DENSO
LTI EDC16
Mahindra EDC17
Mazda EDC16 + Siemens +  Denso
Mercedes-Benz EDC16 + EDC17 + Delphi
Mini EDC16 + EDC17
Mitsubishi EDC16 + EDC17 + Denso
New Holland EDC17
Nissan EDC16 +Denso + Siemens + Delphi
Opel EDC16 + EDC17 + Delco + Delphi + Denso + Marelli MJD6
Peugeot EDC15 +EDC16 + EDC17 + Siemens SID
Piaggio EDC17
Porsche EDC17
Renault EDC16 + EDC17 + Siemens SID
Saab EDC16 + EDC17
Smart EDC16 + EDC17
Subaru Denso
Suzuki EDC16
Tata Trucks EDC17
Toyota EDC17 + DENSO
Volvo EDC16 + EDC17 + Siemens

Esindaja Eestis:
CTS - Chip Tuning Solutions
Roheline 40
80034 Pärnu
Estonia
E-mail: info@chiptuning.fi  
Tel: +372 5565 6233

File Service:     


E-R: 8 - 19
L: 10 - 18
P: 12 - 16
info@chiptuning.fi